Monday, November 22, 2010

^26 Going Back To 6^

Salam Isnin y'all...
Amacam tajuk entry??? Kalau si Jennifer Garner berlakon cerita 13 Going 30(dia berangan nak jadi dewasa sebab malu boobs dia kecik,tak macam kawan-kawan dia yang seusia dengan dia), aku nak sangat kalau aku jadi budak kecik lagi...
tak kisah pun keadaan fizikal macamana sekalipun.. sebab kecik lagi..tak kisah pun..yang penting kita happy bersama...

tengok cookies ni...innocent jer rupa budak-budak ni..senyum memanjang

Budak tak fikir sangat masalah. Yalah 'innocent' katakan. Selalu bergembira ngan kawan-kawan... Ya, kawan-kawan... Boleh main sama-sama...
main masak-masak/pondok-pondok ker

Dah tue hi-tea olok-olok...
jom main plastisin....girl cakap, "kita tenyek2 macam ni." boy cakap plak, "pakai benda ni lah."

 Main pondok-pondok ni memang favourite budak-budak perempuan... Kang adalah yang pegang peranan jadi mak, bapa, anak dan tah apa-apa lagi.... Tapi part watak bapa tu, kadang-kadang terpaksalah panggil budak laki yang rajin nak main game ni... hehehehe.....
Pada sapa yang lasak terutama budak lagi, of course lah bukan game yang disebut tadi.... Kadang-kadang perempuan pun lasak juga ikut budak laki....  Orang cakapkan lantaklah, kawan-kawan pun best.... Yang penting best...
aku rindu sangat nak main basikal ngan kawan2 keliling kampung... rempit lagi tu bila kena kejar...
tennis??? maybe the next roger federer???
let's drive this cute liltle hummer....mak oi..pokai bapak aku kalau nak hummer ni kecik..
main guli...best gilerlah main ni...sapa terer, memang slalulah dapat guli free...
Pas tu kan, bila budak kecik, kita tak kan sangat nak gaduh-gaduh, tak amik hati sangat kalau ada budak nak ejek kita ke apa.... Yang penting happy.... Rindu nak jadi budak kecik.... Tak perlu amik kisah sangat apa-apa perkembangan semasa... Tak perlu nak susah hati walaupun pada masa tu kita tak senang mana pun... Masa tu juga, telinga bagaikan kena tebat. Kalau parents kita marah nak rak, membebel, sehari dua memang insaflah, tapi tak lama kemudian, buat balik...
mak cakap jangan main tepi sungai...tapi aku tak peduli sebab best main-main ngan kawan..balik-balik memang telinga kena piatlah sebab tak dengar cakap mak.....
nilah part best main air laut...tapi masa aku kecik, akulah manusia paling takut nak main air.kalau kat tepi laut, aku pastikan aku takkan lalu kat gigi air...memanglah nampak terketar-ketar kalau kaki cecah air laut.....

No comments: