Wednesday, June 29, 2011

Haiwan Yang Pakai Tudung

Di suatu petang yang aman, burung-burung berkicauan(stail Usop Wilcha bercerita dalam HKLBR)... Takdernya burung-burung berkicau.... Suatu petang, sambil di kelilingi kucing-kucing mak cik Ju aku di kedai runcitnya..... Sambil ditemani Usu Ayang dan Haris(anak mak cik Ju, sepupu aku)...

Haris: Kak,kak.. Mari kita main teka-teki...

Aku: Bah... Haris dulu...

Haris: Banyak-banyak haiwan, haiwan apa pakai tudung?

Aku: Hahahahhaaa... Ada haiwan pakai tudung ke, Ris?

Haris: Mestilah ada... Hiihiiii... Bah, apalagi jawablah....

Aku: Hurmmmm.... Apa aa??? Kucing...(sekadar meneka, otak masa tu tengah slow nak fikir..tengok kucing keliling aku)

Haris: Bukan... Mengalah???

Aku: Mengalahlah kakak... Apalah haiwannya tu??

Usu Ayang: Singa..

Aku: Singa??? Pakai tudung???(muka blurrrrrrrrrrrrrrr.....................)

Haris: Ya... Singa kan macam pakai tudung(siap demo lagi bikin aku faham ngan teka-teki ni...)

Aku: ????????????

Haris: Kakak kalah tadi.... Belanja ais-krim....

Kopak aku petang tu... Belanja Haris makan ais-krim potong jagung.... Tapi tak gak abis ais-krim dia nak, membazir aje....
Tu dia teka-teki dari budak Darjah 2.... Haiwan yang pakai tudung:
kan singa jantan ni,jantan-jantan pun pakai tudung..nampak pakai tudung tak, aku nampak rambut jer..

Friday, June 17, 2011

THE ONLY EXCEPTION by Paramore(MV+Lyric)

THE ONLY EXCEPTION
(by Paramore)

When I was younger
I saw my daddy cry
And curse at the wind
He broke his own heart and I watched
As he tried to reassamble it

And my momma swore that
She would never let herself forget
And that was the day that I promised
I'd never sing of love if it does not exist

But darling, you are the only exception
You are the only exception(3x)

Maybe I know, somewhere deep in my soul
That love never lasts
And we've got to find other ways to make it alone
Or keep a straight face

And I've always lived like this
Keeping a comfortable distance
And up until now I hold sworn to myself that I'm content with loneliness
Because none of it was ever worth the risk

But you are the only exception
You are the only exception

I've got a tight grip on reality
But I can't let go of what's in front of me here
I know you're leaving in the morning when you wake up
Leave me with some kind of proof, it's not a dream, oh...

You are the only exception(4x)
You are the only exception(4x)
And I'm on my way to believing
Oh, and I'm on my way to believing...

Thursday, June 9, 2011

Wednesday, June 8, 2011

[WORDLESS WEDNESDAY]

You can't reach me at this moment, because I'm too .............................
credit to: Google Image
Thank you...

Wednesday, June 1, 2011

Gawai, Wai

Ritok Gawai,wai...

Selamat Ari Gawai bala-bala kaban yang nyambut nyak... Gayu guru gerai nyamai... Anang palau-palau aok...

Slamat bercuti bagi yang tinggal dan kerja di Sarawak... Beruntungkan, tinggal bersama kaum-kaum lain. Mereka meraikan perayaan, kita pun dapat cuti.

Psst: 
>>Boh tetak baca ayat bahasa Iban aku ya... Sik fluent bah... Tapi mun orang tanyak ka, ngumpat aku ka, nang saya faham pa maksudnya,ok....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails