Sunday, January 16, 2011

I Hate 'Gediks'

Gedik... Sapa rasa diri dia gedik???Angkat kaki sekarang... Aku ni tak suka orang yang gedik2... Mengada-ngada.

Contoh orang2 yang aku rasa dia ni gedik:
    jadi mangsa contoh aku
  • Buat2 suara bajet comellah, macam suara Sizuka cerita Doraemon tu. Tak pun macam anime2 perempuan kat TV tue. Padahal rupa tak comel mana pun. Aku lagi suka kalau orang tu natural. Melainkan mereka ni memang golongan suara halus/kartun. Yang buat2 pulak, tak yah lagak macam 'loveable', 'likeable', kononnya. Sesak pulak aku dengar. Nak goda lelaki pun, janganlah mengada buat suara macam tu.  Lelaki mungkin suka dengar,tapi dalam hati dia cakap, "Alahai, gedik punya perempuan!" Kalau belum kawen, suara macam Sizuka, dah kawen bertahun-tahun nanti keluarlah suara garau, lagi garau dari laki hang no..... Suara Nobita lagi merdu. Apa kes.... 
Nobita gelakkan korang bila suara dia lagi merdu dari korang.
  •  Jalan tonggek. Sapa tau jalan tonggek ni macamana??? Dia punya punggung tejongket ke atas. Padahal dia ni flat jer. Tak pun punggung biasa2 jer. Jadi nak 'mengenja'kan diri depan lelaki, apa lagi, jalan pun tonggekkan punggung.. Tak sakit ker punggung tu?? Aku taulah tu punggung ngko.. Tapi macam tak senonoh plak aku tengok. Kalau jenis punggung memang tonggek, aku boleh terimalah. Lagipun kalau yang memang azali lagi punggung tonggek, mereka ni golongan sempoi jer. Tak yah heran tengok mereka tonggek. Mereka pun tak kisah...Rileks jer. Tapi kalau yang sengaja menonggekkan punggung tu macam terdesak jer...Hahahaha...  Contoh yang selalu menonggekkan punggungnya:
Sapa nak lawan sapa lagi tonggek lagi tinggi dari I ni????
  • Kontrol ayu.... Ni perangai aku tak gemar. Aku taulah depan jejaka2 ko memang kontrol penampilan, perangai. Tapi, depan pakcik2, makcik2 huhhhh, main lepas ye... Ntah2, pakcik/makcik tu parents jejaka yang ko kontrol bajet comel depan dia. Kan terkantoi. Aku ada kawan perempuan macam ni. Masa matriks dululah, jiran bilik sebelah aku. Kalau kat dorm, memang rajin tegur, gelak sama2. Tapi bila kuliah, ternampak dia ni, mulut aku dah lebar senyum kat dia, tapi dia jeling aku balik. Huhhh.. Mula2, aku tak kisah sangat, tapi bila selalu macam tu, dah tu dalam kuliah, mak aih, macam pijak semut takkan matilah, kontrol abis, cakap pun macam lembut doh roti. Mementanglah cantikkan, jadinya lelaki dalam kuliah kitorang tu kan main galak mengusik... Yang si perempuan ni, huhh, asyik lambat jer masuk kelas, padahal tak de kelas pun sebelum tu. Kalau ada pun, kelas tutorial jer, tue pun masa yang samalah ngan grup tutorial tu. Tapi kat  dorm, kan main lagi suka jerit2. Mengadakan... Baru ku tau, dia memang ni jenis kontrol ayu gitu... Macam gedik pulak aku tengok.
Tu contoh yang aku rasa seseorang tu gedik ke dak. Lelaki ada gedik jugak ke??? Melainkan... Tuttttt.... Faham sendiri, bagus.. Keja aku yang memerlukan aku menemui customer, memang aku selalu jumpa customer perempuan terutamanya, alahai gedik2... Kalau memang sah laki bini, aku boleh terimalah kegedikan perempuan tersebut, cuma kontrol2 sikit kegedikan anda depan umum. Ni yang bukan laki bini yang sah. Kebanyakan sekarang ni, budak2 yang masih bersekolah... Bak kata orang dulu2, hingus belum kering, dah ada hati buat perangai macam laki bini. Yang perempuan, alahai, rasa nak tempeleng jer kepala tu, kasi sedar, awak tu masih lagi budak. Yang lelaki pulak, sukalah tu kalau da perempuan buat2 gedik depan dia. Rasa nak cucuk mata jer kasi sedar yang awak tu masih bawah umur, spender cap buaya, masih mak awak belikan, ada hati macam orang dah kawen. Aku kalau ada bebudak ni perangai macam ni, huhhh... Aku sergah abis... Biarlah mereka kata aku ni tak mesra pelanggan, yang penting aku dah tegur mereka ni(budak2 sekolah yang tak sedar diri) dengan cara aku, walaupun aku tak cakap direct...

Psst...
> Aku pun pandai buat suara gedik tau, tapi taklah menggedik gatal. Dulu masa, Irfan dan Ikram masih kecik, kalau aku bercerita dengan mereka(ikut buku cerita), aku akan buat2 suara watak dalam cerita tu. Kalau watak heroin, aku pun buat suara macam Sizuka gak... Nenek kebayan/ahli sihir, buatlah suara garau... Hero pulak, buatlah suara macho macam Fahrin Ahmad.... Uit Fahrin?????

>Mengenja-kata dasarnya, kenja... Perkataan dari dialek melayu Sarawak, bermaksud gatal(bukan sebab nak kena garu). Boleh kira miang pun ok...


    No comments: