Thursday, January 20, 2011

Duit Yang Terbuang....(Entry semalam tak sempat publish)

Hari ni memang betul2 aku rasa buang duit... Dahlah niat tak nak belanja lebih2 mulai bulan ni.. Tapi tetap gak duit terbuang... Ter...Nampak macam disengajakan... Okei.... Senarai barang2 aku beli(untuk hari ni aje):
  • Roti bun (sardin ngan sosej nyer inti)= RM 3.00
  • 1 tin air kopi susu(sundrop brand)= RM 1.80
Tu baru untuk sarapan pagi. Jumlah= RM4.80.
Itulah akibatnya tak sarapan kat rumah.. Duit terbuang.
Belum lagi masuk lunch:
botoan
  • Nasi= RM 1.00
  • Betik mengkal masak lemak cili api= RM1.00
  • Sayur paku goreng=RM1.00
  • Botoan= RM2.00
  • Sambal belacan(2)= FOC
Jumlah= RM5.00



Sekarang ni, bila boring, macam2 aku nak  beli.... Nak tau apa aku beli:
Beg duit (Paul Smith tiruan jer)= RM15.00
Majalah 'rasa' edisi Februari 2011= RM9.90
 Jadi jumlahnya= RM24.90..... Banyaknya aku guna duit hari ni.....
Aku dah terlebih guna duit untuk 4 hari.... Wahhhhhh... Kalau dijumlahkan semua= RM34.70... Hambek ngko... Belanja untuk3,4 hari tu.......
Majalah rasa yang hanya RM6.90, dah sampai Sarawak, mencekik leher harganya. Tu baru edisi biasa jer, belum lagi kalau edisi khas, macam Hari Raya, Ramadhan. Harga akan jadi berganda-ganda naiknya... Karangkraf, please take note.... Mahal giler......

Psst:
>Aku dah mula terpikir nak beli waffle pas ni... apuuuu indai....anak dara dik tuk...

>Aku keluar kejap tadi, shopping2 kat tamu Limbang... Tauhu ngan daun ketumbar aku rembat.... Last sekali kopok lekor dua hengget.... Jadi jumlah semakin naik sebanyak RM39.40.... Hmmmmm......

No comments: