Sunday, January 9, 2011

Bila Diri Dikhianati

Sakit hati bila diri dikhianati. Sapa tak rasa sakit. Waima, orang yang tenang jiwanya pun ada terasa sakitnya. Ok... Tiba-tiba jer aku taip pasal khianat... Yalah orang yang paling rapat dengan kita pun menjadi musuh dalam diam. Tak sangka. Dahlah aku ni jenis sensitif punya manusia, bila dikhianati, terasanya sampai menusuk jauh. Dan aku ni jenis tak suka memaafkan orang... Keras hati, itulah aku... Tapi lama2 memang aku boleh maafkan, cuma akan amik masa lama untuk lupakan semua itu... Bak kata omputeh, I can forgive, but I cant forget...
Orang tu, kita layan macam adik sendiri, tapi penghabisannya kita dibiarkan keseorangan. Aku faham masalah dia macamana, tapi dia sanggup menepikan orang yang faham keadaan dia, dan sanggup menuruti orang yang boleh merosakkan dia bila2 masa. Bila dah aku macam tu, macam2 ceritalah aku dengar yang bukan2 tentang aku.... Terima kasih banyak2 sebab buat ramai benci kat aku ni. Orang yang tak kenal sangat aku ni, boleh menjeling, mencebik kat aku... Aku tau siapa punya angkara ni. Kalau kau tak kenal aku ni macamana, baik tutup mulut.... Orang cakap sebab pulut santan binasa, sebab mulut, badan binasa... Tak gitu... Tangan ni belum sampai lagi kat mulut orang tu. Kalau dah sampai, mau lebam berhari-hari. Masa tu lah, aku akan cakap, ni lah akibatnya kalau suka buat cerita hal orang yang bukan2.....

No comments: