Sunday, July 1, 2012

[GAMBAR]: Zaman Budak I.T. Ek?

gambar: Sabahan Troll @ Facebook
Sebagai CS, memang salah satu keja saya ni ialah mendaftar postpaid terutamanya broadband. Selalu kalau pasal bil, kami lebih menggalakkan pelanggan menggunakan e-billing. Oleh itu, perlu sertakan sekali alamat email semasa mendaftar.

Macam dalam gambar di atas, bila ditanya alamat email, kebanyakan mereka termasuk budak yang baru menginjak usia 18 tahun(mentang-mentang dah dapat daftar broadband nama sendiri kan), mereka jawab tak ada. Dah tu, saya tanya lagi, Facebook ada tak? Dengan muka eksen kat saya ni, ada... Serius, saya rasa nak ketawakan je mereka-mereka ni. Cakap kat saya, kan main eksen lebih, macam bijak sangat. Tengok-tengok nampak sangat kebodohan mereka. Macam Si Kocoh kat gambar kat atas ni.

Zaman saya sekolah dalam milinium gak dalam 2001(Form 5). Walaupun saya tak pernah ambik kelas IT kat sekolah, tapi tau lah juga email tu apa, apa kaitan ngan Facebook... Budak sekarang, amik je subjek IT kat sekolah, tapi macam haram tak tau pulak kaitannya.

No comments: