Wednesday, May 18, 2011

Pain of Loneliness

Lately, aku rasa betul-betul lonely... 
Tak tau naper. Aku terasa sangat bila orang-orang sekeliling, ignore aku. Sedih bebetul. Bila orang da silap sikit cakap kat aku,ati pun cepat terasa...
Mungkin aku terasa sebab aku kena ignore by member-member aku. Then, bila aku tengok gambar-gambar mereka kat Facebook, blog memasing, happy jer di samping kawan-kawan baru mereka. Yalah, kawan sama keja, setaraf ngan mereka. Ada duit, ada kereta... Aku apa ada... Hmmm... Menghabiskan masa dan duit mereka adalah kan...
Seriusly... Off-day aku terbuang kat umah jer... Nak jejalan pun malas bila dah sesorang... Aku rindu masa belajar. Di saat kena tanggung oleh PAMA... Masa tu, kita takder apa-apa. Sesama sengkek, sesama menunggu loan PTPTN masuk akaun. Ada duit atau tak, tetap outing. Window shopping pun jadilah.
Tapi skang, just tinggal kenangan jer. Kawan yang sebantal, sekatil, sepinggan dan se,se apalah, dah tak tau pasal kita.Kenal pun tak kot.. Yalah nasib tak sama. Orang cakap bila dah diri berada tinggi, memang jarang atau takder langsung nak mengjenguk kat bawah... Bila dah terjatuh, barulah tersedar kan... Barulah ingat akan insan-insan yang di'ignore'kan selama ni...
Am I too tamak? Aku bukan tamak, aku cuma nak kena treat macam dulu-dulu, happy sesama... Aku tak minta lebih, aku cuma mahu diingati sebagai kawan yang terhebat yang pernah mereka kenal......:-(

2 comments:

Firdaus Life said...

kadang2 lonely lg best daripada ramai.. buat keje sendiri je dan takyah pedulikan orang :)

Menyayangi Binatang

Maria Jaberi said...

itu btul..cuma,kita perlu masa gak utk berlibur...gossip,share cerita...lainlah kalau dah kawen...