Thursday, January 26, 2012

[GAMBAR]: Hati Tersentuh


Pertama kali aku tengok gambar ni di Wardina Safiyyah OfficialPage@Facebook. Dan sekali lagi, aku tengok gambar ni di PenyuXP Page@Facebook juga... Dan aku ada kongsikan gambar ini di 'dinding' Facebookku. Tersentuh hati bila melihat gambar ni. Sedih sungguh, aku amat memahaminya.
Menurut caption gambar di PenyuXP, seorang kanak-kanak Palestine yang merindui bayang ibunya yang telah lama pergi, lalu dilukisnya lakaran, agar dia sentiasa berada dalam dakapan si ibu.. Tersentuh tak? Kanak-kanak itu hanya melukis gambaran ibunya supaya dekat dengannya. Mungkin gambar arwah ibu telah tiada akibat serangan Israel laknatullah!!!!! Kita yang masih punya ibu, ada segelintir kita mempersiakan ibu... Bayangkan kalau ibu telah tiada. Seperti aku, ibu telah lama pergi... Hanya gambarnya yang aku tatapi setiap hari... Al-Fatihah buat ibu-ibu(ibu aku, ibu kanak-kanak ini dan ibu sesiapa) yang telah pergi...

No comments: