Friday, January 27, 2012

Ai Sentap


Baby pun reti sentap

Entah kenapa aku asyik rasa sentap jer hari ni. Bayangkan kalau bos aku cakap kasar dan bunyi marah-marah. Macamlah besar kesalahan aku ni. Yelah selain diambil bekerja untuk mengerjakan kerja yang sepatutnya, pekerja juga berfungsi untuk disalahkan kalau ada kesilapan sedikit(sentap tau....). Kadang rasa nak lari kalau tersentap. Kita buat sehabis baik, tapi lain kita dapatkan. Kalau tak kenal bos aku, memang akan ada orang yang menganggap dia ni jahat or whateverlah(sendiri mau ingat). Tapi kalau tau pe'el dia macamana, boleh buat tak tau je. Macam hari ni, akan lupa dalam sehari dua punya.
Tapi serius arr, aku sentap giler hari ni. Bukan sekali, tapi 2 kali sentap... Pasal seorang customer asyik komplen jer, kitorang pulak sentap-menyentap... Tak ke haru macam tu. Mungkin umur makin meningkat, perubahan hormon dalam sistem menyebabkan senangnya berlaku perasaan sentap itu.

Psst:
Agak-agak, macam ni lah perasaan orang tua kita kalau mereka tersentap ngan bahasa dan perilaku kita... Semoga perasaan sentap ni menjadi pengajaran kat kita. Macamana perasaan sentap kita hari ni, macam itu jugaklah perasaan sentap orang tua kita bila kita berkasar dan tidak peduli akan mereka.

No comments: