Wednesday, January 6, 2010

Hampeh...

Susah nar juak keja ngan orang yang moodnya sik pat dijangka... Benci ku keja ngan orang kedak ya... Padahal aku sekda pa2 kesalahan yang aku polah ngannya... Ari marek, ok jak. Ritok, angin sekda, ribut sekda, sampey2 kedey, alu diam jak, mood sik tentu... Dah ya tempatnya jak yang dibersihkannya jak. Tempat belah aku alu dibiarkannya. Mun aku, aku abis lap sampey tempatnya. Dah nama keja, sigek kedey kira tanggungjawab suma pekeja... Nya, angin bagus, barulah abis licin nya lap sigek kedey, tapi mun angin sik bagus, tempatnya jak dilapnya. Nya ingat orang nak hormat nya pun perasaan mun nya kedak ya... Sowie la... Aku tok boleh polah gik jaik dari pa nya polah... Trus hilang mood aku nak keja mun nya kedak tok... Sik tauklah mun esok lusa, mun nya gik trus kedak tok, berenti keja ku jak. Aku boleh jaga hati orang, tapi mun hati aku orang sik penah nak hormat, kirim salam jak la..... Aku tok keras ati... Bukan sikit... Famili aku pun kedirik pening ngan olah aku tok... Mun benda aku sik dapat, atas sebab yang sik dapat aku accept, apa gik, aku boleh polah benda ya jadik asalkan sik melangkaui batas2 agama. Cuma, kadang2 pa yang aku polah yang aku rasa bagus(sebab sik melangkaui batas) orang diat hina ilak....Hmmm apalah manusia tok...Rasa dirik mpun Tuhan... Apalah....

No comments: