Saturday, April 23, 2011

Aku Rindu Dia

Aku rindu dia...
Dia yang melahirkan aku...
Dia yang membesarkan aku...
Dia yang mendidik aku...
Dia yang menjaga keperluan aku sewaktu aku kecil...
Segalanya dia, dia dan dia...

Kini...

Tiada panggilan manjaku lagi untuk dia...
Tiada lagi bebelan dari dia lagi...
Tiada lagi cubitan manja, garang dari dia
Tiada lagi ku merasa hasil air tangan dia... Ayam masak merah yang ku rindui dari tangan dia...

Ya... Dia itu adalah ibuku... Mak, aku merinduimu.... Namun, dia telah tiada... Telah jauh meninggalkan kami... Allah lebih menyayangimu... Hanya doa dari anakmu agar kau sejahtera di sana...


Khas buat arwah mak ku... Lagu yang aku hafal sewaktu aku kecil, dan selalu dimarahi dia kerana bising...

Al-Fatihah buat Allahyarham Masni binti Hussein....

2 comments:

Muka Haluih (MH) said...

AL-FATIHAH..

Mak saye xsuke klu terdgr lgu nie. sbb die kn tkenang arwah nenek..

Maria Jaberi said...

lagu ni bagi byk kenangan...bertuah pada siapa2 da mak lagi...