Friday, October 15, 2010

Stress... Stress... Stress

Salam...

Entri pasal stress... Dah semestinya penulis skang tengah stress... Harharharrrrrrrrrr................

Ha..ni muke aku tengah stress... Tetap mantain ayu gitu...(ekekekekekkkkkk...)...Alah taklah rupa ku secantek wanita ni... Mungkin tang spek mata ada sama sikitlah(KOT)....

Yelah keja yang sentiasa menemui pelanggan kekadang bikin aku pening... Kira macam ni stail aku(KOT...lagi)......

Memang hari2 aku bekerja depan kompter... Beginilah aksi aku tengah stress... Siap menumbuk mata... Harharharrrrrrrarrrrrr......................... Doklah aku sampai nak tumbuk mata aku sendiri kan.... Bila pelanggan 'mengasi'(ikut angin dia sendiri), tu yang bikin aku tension.... Kadang2 keja tak pandai nak siap cepat, gara2 melayan karenah mereka yang tak reti bahasa...

Yang selalu aku alami, bila pelanggan sendiri pandai2 bikin sendiri undang2... Aku keja memang jujur dan amanah... Bukan nak angkut bakut angkat sendiri, tapi realiti... Aku pantang kalau da orang tuduh aku bukan2... Kalau orang nak tuduh aku tak jujur, sampai mati aku tak maafkan dia... Bila minta IC ke hape, angkut IC orang lain... Takder IC, buat pulak alasan tempat lain pakai lesen pun takper. Lagi2 nak kaitkan kat KL/ Semenanjung tak lah cerewet macam ni.... Aku, kalau dah tak tahan sangat, selamba aku cakap, balik KL/Semenanjunglah kalau senang.... Macam orang tak pernah gi KL selain dia... Helloo.. Pak Cik, saya ni dah berapa tahun dok sana, sama gak proses dia......

Satu lagi customer, yang tak reti bahasa, tapi reti menggunakan duit untuk tutup undang2.... Orang banyak duit memang slalu macam ni... Sesuka hati dia nak samakan tempat lain ngan tempat keje aku ni... Senang cakaplah, Pak Cik... Sana lain cerita, sini lain cerita... Kalau tak nak ikut undang2, Pak Cik leh gi kedai lain ye.... Kang tak pasal2 kene saman RM20 juta oleh sebab macam ni..... Sebab yang remeh jadi besar....

Kang aku jadi macam ni, abislah bos aku...... Harharharharrrrrrrrrrrrrrrrr................
Kang tak pasal2 bos aku susah cari pekerja macam aku ni(multi-tasking).....Ceeeeehhhh... Perasan weihhhhhhhhhhhh..... Sori, bos... Ambo minta mahap ye.......

Doa2 je, aku tak sampai macam ni.... Se'stress2' aku, aku boleh kontrol lagi... Dengan solat.. Tengok karton kat TV.. Ngan kengkawan..... Gurau2 sokmo.... Cuma, doa jer aku tak macam ni.....
Wokeh la.... Kita jumpa di lain hari ye... Wassalam........

No comments: