Monday, May 3, 2010

Saya Suka Makan

Salam...
Lama tak update blog... Sibuk sesangat... Sebabnya, kalau tak, saya ni suka cerita panjang-panjang.... Meleret-leret pulak... Penghujungnya tak abis keja yang sepatutnya dibuat...
Tapi dalam sesibuk ni, saya tetap tak lupa nak makan... Title entry pun dah mention yang saya ni suke makan... Tengok badanlah... Tapi itulah hobi saya yang paling saya suka selain membaca dan mendengar muzik...
Masa studi di UPM, kira dalam sebulan, adalah 2 atau 3 kali saya ngan roommate; Mira akan turun gi Pasar Malam TAR... Sapa dok KL atau penah tinggal kawasan KL atau Selangor mesti tau... Klau orang lain mesti shopping tak pun borong kain baju atau sewaktu dengannya, tapi lain pulak kisah saya... Saya ni kira suka jalan2 cari makan... Sampai ada satu stall yang jual mi sup utara, situlah kami landing menikmati semangkuk mihun sup... Biarlah tempat tu tak se'standard' macam restoran, sekadar stall, pas tu ada meja lipat ngan kerusi plastik, tapi bagi saya,mihun sup utara tu la yang paling sedap yang penah saya rasa... Tu baru stall mihun sup utara, belum lagi stall lain saya landing... Dah tu jalan2 lagi, lapo je, singgah lagi stall lain... Slalunya saya akan pilih stall lain plak, stall yang jual laksa utara tak pun laksam, tak pun McDonalds.. Tengok, betapanya saya suka makan...
Walaupun sibuk 'mentadarah' je, sempat lagi saya beli 'sejibik' kek coklat lembap yang terkenal kat Pasar Malam TAR... Dah lupe nama stall tu, tapi memang fresh kek dia... Siap kat situ mereka sapu coklat ganache kat kek... Dah boleh try rasa... Yang saya ingat stall tu, Kasturi nama ujung stall mereka ni... Tiba2 terliur pulak...
Hmm...tu kisah 3 tahun lepas... Skang ni saya dah kembali ke tempat asal saya; Sarawak. Masih belum ada keja tetap. Keja biasa saja... But itt's ok for me, even though i dont have any stable job, i've job that can support my life... Wah sedih nampaknya...
Kita sambung lagi... Gambar2 makanan sedap2 ni saya ambil kat Nurul Cafe, Limbang. Nampak sedap kan?? Dah hobi saya suka makan, apa kata saya share sikit makanan yang saya ngan kawan2 saya order....

ni kue tiaw goreng seafood...berbaloi gak, sebab ada banyak jenis seafood yang mereka letak kat keu tiaw ni....


ni plak, da sesiapa tau??? inilah Laksa Sarawak. Berbeza sikit dari laksa dari semenanjung..


ni dia western food...alalalaa...jaga bdn btul..malam tu east vs west food..but eastla menangkan..sbb lidah memang asli east...huhuhu....











Jangankan manusia, makanan pun boleh posing tau... Raziman telan liur je sesi 'photo-shoot' ni.. Dia dah kelaparan tahap gaban tunggu...Malam tu saya cuba minuman pelik sikit.. Longan susu...Yang ijau tu, Raziman order, Jus Epal.. Dah biasa pun minum..Hahahaa....
Tukang blogging memang takder gambar... Gambar makanan pun jadi lah... Ni dia, Raziman dan Roziela.... Lapo la plak tgh2 blogging ni... Kita mamam dulu ye....

No comments: