Tuesday, November 17, 2009

Kenapa segelintir manusia masih memandang rupa paras/fizikal??

Hari marek(16/11/2009), hari paling aku rasa teruk gilak... Penghinaan yang sik pat aku terimak... Aku sedar aku tok sapa... Dahlah gemok, sik cantik, itam, pake cermin mata tebal2... Orang padah nang kenak sedar dirik selalu...Hmmm... Entah pa jadik marek ya, akan aku ingat sampey mati... Mun dapat, aku nak sidak yang menghina aku ya akan telan kata2 sidak... Gemok...XXXL...Kerbau...Semua ya simbol gemok... Mun nak guro pasal aku gemok, aku boleh terimak, tapi mun dah melampo sampey samakan aku kedak kerbau, ya aku sik pat terimak... Aku sanggup bersumpah sidaknya akan dapat gerek 3 kali ganda besarnya dari aku... Baruk padan muka.. Biar dak ingat pa yang sidak penah padah ngan aku.... Menangis aku nak dengar... Aku sedar dirik sik secantik ompuan lain... Sik pandey bergaya... Nang ompuan nerd orang padah... Tapi aku sik sampey jahil dalam fesyen... Otak? Pun ok... Lulusan universiti... Cuma, nasib jak yang belum menyebelahi aku... Orang yang nganok aku marek ya pun nama jak pegawai kerajaan, tapi otak kedak kerbau jak... Otak kecik kedak ayam... Mentang2 smart pake tie, kemeja, jaket kerajaan, dah cukup syarat kawu nak sombong ngan urang, pandang rendah ngan urang.... Iboh liat urang sekda mata... Kadang2 urang keja kedey tok, gik bagus dari urang keja2 kat ofis... Iboh padah urang keja kedey tok miak sik pande skolah ka pa.... Ada kalangan sidak ya orang lulusan universiti... Otak gik cerdik dari sidak yang keja ofis... Geram gik trasa kat ati tok... Sampey mati aku sik kan lupak...

No comments: